Czarna bezgwiezdna noc
TYTUŁ ORYGINALNY: FULL DARK, NO STARS
TŁUMACZENIE: Krzysztof Obłucki / Krzysztof Sokołowski
ROK WYDANIA: 2010
Pięć utworów ukazujących mroczną stronę ludzkiej natury.
Na podstawie jednego z nich, Dobrego małżeństwa, w 2014 roku nakręcono film z Joan Allen i Anthonym LaPaglią. Autorem scenariusza jest sam Stephen King.
W każdym człowieku tkwi drugi, obcy mu człowiek… To motto przyświecające całej twórczości Kinga, a do czterech minipowieści składających się na ten tom odnosi się w sposób szczególny.
Ich bohaterami są bowiem ludzie, którzy popełnili morderstwo – z chęci zysku, z zemsty, żeby sprawić sobie przyjemność albo dlatego, że tak się akurat złożyło.
W opowiadaniu Pod psem autor w pewnym sensie odwraca sytuację, i czyni to z właściwą sobie wirtuozerską przewrotnością.
Zobacz również
Pudełko z guzikami Gwendy
Istnieją trzy drogi prowadzące do Castle View z miasteczka Castle Rock: Trasa 117, Pleasant Road i Schody Samobójców.
Każdego dnia latem 1974 roku dwunastoletnia Gwendy Peterson wbiegała schody podtrzymywane na mocnych, żelaznych śrubach nad klifem…
Koniec Warty
W Sali nr 217 Kliniki Traumatycznych Uszkodzeń Mózgu przebudziło się coś złego
Czy leżący w niej pacjent, Brady Hartsfield, słynny Zabójca z Mercedesa, jest rzeczywiście tylko niezdolnym do kontaktu ze światem „warzywkiem” i – jak twierdzą lekarze – nie ma szans na poprawę?
Znalezione nie kradzione
Gdy fascynacja literaturą zmienia się w obsesję…
Genialny autor i psychofan, który nie cofnie się przed niczym… Detektywi znani z powieści Pan Mercedes znowu ruszają na ratunek!
Pan Mercedes
Światła mercedesa wyłaniają się przed świtem z mgły i suną wprost w tłum bezrobotnych kobiet i mężczyzn oczekujących w kolejce do wejścia na targi pracy…
Brady Hartsfield poczuł się wspaniale, kiedy pod kołami prowadzonego przez niego samochodu ginęli ludzie…
Cztery po północy
Jak wygląda świat, w którym czas zmienia kierunek, a o północy otwierają się drzwi do tego co najstraszniejsze?
Cztery minipowieści Mistrza Grozy, w których rzeczywistość przeplata się z surrealistycznym koszmarem.